tisdag 2 december 2008

Digital nomad

Drömmen om att vara en digital nomad känns avlägsen. Trots hypermodern utrustning, så lyckades jag inte med mitt försök att posta till vår mobila blogg. Internet Explorer i min HTC mobiltelefon, låter mig inte logga in på vår blogg. När jag trycker på logga in, händer ingenting. Jag byter till min bärbara dator, men kommer inte in på någon av de trådlösa näten. Naturligtvis kunde jag betalat för att använda Telia Homerun här på Arlanda, men det skulle kännas som ett nederlag. Jag har ju en 3G-telefon. Jag provar med HTC:n en gång till. Jag kommer ihåg att jag installerat Opera Mini, en gatis webbläsare från vårt grannland i väster. Jag startar Opera och surfar in på Blogger. Plötsligt fungerar allt och några minuter senare har jag publicerat mitt första inlägg på vår blogg. Kul, men onödigt mycket krångel.

3 kommentarer:

Per Andersson sa...

Hej på er
Kul med liverapporter direkt från konferensen och jag som sitter hemma och håller fortet ser fram emot dagliga rapporter :-)

Du Jörgen, låt Karl sköta tekniken med sin Nokia... (HPN, Internet Explorer, Windows Mobile låter inte som en direkt säker konstellation...)

/Per A

Jörgen Ivarsson sa...

Per, jag skulle gärna säga emot dig, men just nu känns det svårt. Det positiva med HTC:en är tangentbordet. Det känns förträffligt :-) Ambitionen är dock at vi ska pressa telefonerna till det yttersta.under denna resa.

Mona Fjellström sa...

Godmorgon allihop!

Jag antar att ni nu lämnat de trygga norrländska hamburgerhaken bakom er. Skall bli kul att få följa er på er resa genom konferensdjungeln samtidigt som jag fasar :-) för alla nymodigeheter ni entusiastiskt kommer att släpa hem. Se till att ha riktigt kul, Berlin ger er alla möjligheter.

Snöiga Umehälsningar
Mona